Μεγάλη προσοχή! 12 tips για να προλάβετε τα εγκεφαλικά επεισόδια!


Τα εγκεφαλικά επεισόδια αποτελούν την τρίτη αιτία θανάτου μετά τις καρδιοπάθειες και τον καρκίνο. Η πρόληψη μπορεί να σώσει ζωές. Είναι ζήτημα ισορροπημένης διατροφής και καλών συνηθειών γι αυτό και σ…

...ας αποκαλύπτουμε τα 12 tips για να τα προλάβετε! Δώστε μεγάλη προσοχή! Αρτηριακή υπέρταση, υψηλή χοληστερόλη, σακχαρώδης διαβήτης, κολπική μαρμαρυγή, βεβαρυμένο οικογενειακό ιστορικό, η μεγάλη ηλικία και το κάπνισμα, αποτελούν επιβαρυντικούς παράγοντες. Συγκεκριμένα φάρμακα...

Τα εγκεφαλικά επεισόδια αποτελούν την τρίτη αιτία θανάτου μετά τις καρδιοπάθειες και τον καρκίνο. Η πρόληψη μπορεί να σώσει ζωές. Είναι ζήτημα ισορροπημένης διατροφής και καλών συνηθειών γι αυτό και σας αποκαλύπτουμε τα 12 tips για να τα προλάβετε! Δώστε μεγάλη προσοχή!

Αρτηριακή υπέρταση, υψηλή χοληστερόλη, σακχαρώδης διαβήτης, κολπική μαρμαρυγή, βεβαρυμένο οικογενειακό ιστορικό, η μεγάλη ηλικία και το κάπνισμα, αποτελούν επιβαρυντικούς παράγοντες. Συγκεκριμένα φάρμακα αυξάνουν την πιθανότητα δημιουργίας θρόμβων και τον κίνδυνο εγκεφαλικού επεισοδίου, ενώ και τα αντισυλληπτικά μπορούν να αυξήσουν τις πιθανότητες δημιουργίας θρόμβων αίματος, κυρίως σε καπνίστριες άνω των 35 ετών. Σοβαρός παράγοντας κινδύνου είναι και το μεταβολικό σύνδρομο, το οποίο έχει σχέση με τη διαταραχή δεικτών που σχετίζονται με τη γλυκόζη και τα λιπίδια του οργανισμού.

Σύμμαχοι και εχθροί…

Οχι στα λιπαρά φαγητά. Τα λιπαρά πρόχειρα φαγητά (junk food) προκαλούν εθισμό για αυξημένη ημερήσια πρόσληψη θερμίδων.

Ναι στο λυκοπένιο. Αντιοξειδωτικό, το οποίο βρίσκεται κυρίως σε φρούτα και λαχανικά με κόκκινο χρώμα (ντομάτες, καρπούζια, μύρτιλα).

Οχι στο αλάτι. Κι αυτό, γιατί αυξάνει την υπέρταση.

Ναι σε ψάρια (Ω3 λιπαρά) και τροφές πλούσιες σε μαγνήσιο. Φασόλια, ξηροί καρποί, πράσινα φυλλώδη λαχανικά και δημητριακά ολικής αλέσεως είναι από τις τροφές που πρέπει να προτιμάτε.

Οχι στο αλκοόλ. Η υπερκατανάλωσή του μπορεί να οδηγήσει σε υπέρταση και ακανόνιστο καρδιακό ρυθμό, αμφότεροι σημαντικοί παράγοντες κινδύνου για την εκδήλωση εγκεφαλικού.

Ναι στα εσπεριδοειδή. Η αντιοξειδωτική δράση τους τα κατατάσσει ανάμεσα στους «συμμάχους» μας απέναντι στο εγκεφαλικό.

Οχι στο κάπνισμα!

Ναι στην άσκηση! Επιλέξτε ποια μορφή άσκησης προτιμάτε, ανάλογα με την ηλικία και τη φυσική σας κατάσταση. Περπατήστε, κολυμπήστε!

Οχι στην υπέρταση! Αντιμετωπίστε την υπέρταση με ιατρική βοήθεια και κατάλληλη φαρμακευτική αγωγή, ιδίως αν υπάρχει οικογενειακό ιστορικό.

Ναι στο φυσιολογικό βάρος. Τα περιττά κιλά θέτουν σε κίνδυνο την υγεία.

Ναι στη χαμηλή χοληστερόλη. Μειώστε την αν χρειάζεται με τη βοήθεια γιατρού και την κατάλληλη διατροφή.

Πράξτε ανάλογα αν είστε διαβητικός.

Το διαβάσαμε εδώ

Διαβάστε περισσότερα... Δείτε και αυτά